Online shopping

Zo val je op in de offline bedrijfswereld

Niet alleen online moet je het met je bedrijf opnemen tegen heel wat concurrentie, ook in de offline bedrijfswereld is dat van toepassing. Het is dan noodzakelijk om de juiste manier van reclame maken te vinden om op te vallen tussen deze concurrenten. Liefst geen al te dure reclame als het even zou kunnen. Gelukkig zijn daar mogelijkheden genoeg voor! 

Steeds meer goedkopere manier van reclame maken 

Reclame maken hoort nu eenmaal bij het runnen en leiden van een bedrijf. Uiteraard komen daar kosten en investeringen bij kijken waar soms hoge bedragen mee gemoeid zijn. Denk maar aan het maken van reclame. Peperdure reclamecampagnes om maar zo goed mogelijk te kunnen opvallen tussen concurrenten. Maar steeds meer bedrijven proberen toch op een goedkopere manier reclame te maken en het niet al te ver te gaan zoeken. Zo kan je heel eenvoudig en op een goedkope manier reclame maken met displaymaterialen. Deze materialen heb je in verschillende soorten, uitvoeringen en groottes. Zo kan je zelf bepalen hoe duur de reclamecampagne wordt. 

Het oog wil ook wat 

Veel mensen hechten belang aan uiterlijk schoon en daar spelen bedrijven graag op in. Het oog wil immers ook wat en visuele reclame maken met displaymaterialen is een goede zet om nieuwe potentiĆ«le klanten te winnen. Een goed opgemaakte poster in led kliklijsten ergens in een bushokje valt bij mensen vaak meteen op en de reclame blijft ook hangen. Hierdoor worden mensen die jouw bedrijf wel kennen nog eens herinnerd aan de merknaam of de diensten/producten die je verkoopt. Mensen die nog geen kennis gemaakt hebben met jouw bedrijf, leren op die manier jouw bedrijf goed kennen. Ze houden dit in het achterhoofd wanneer ze op zoek gaan naar een dienst of product dat jij aanbiedt. 

Succesgraad valt niet te meten  

Een nadeel van displaymaterialen in welke vorm dan ook, is dat je geen meting kan doen van hoeveel mensen de reclame gezien hebben. Wanneer er nieuwe klanten bij jouw bedrijf een product of dienst aankopen kan het door de offline reclame komen maar hier heb je geen zekerheid over. Je kan dus nooit echt weten of deze offline manier van reclame maken een succes is. Het voordeel daar tegenover is dat het gelukkig maar relatief lage kosten met zich meebrengt en het daardoor dus geen drama wordt als reclame maken op deze manier geen torenhoge opbrengsten oplevert. 

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *